eBankas drošība

Lietotāja identifikācija
Katram eBankas lietotājam tiek piešķirts savs lietotāja numurs un parole. Sākotnējo paroli lietotājs nomaina uz paša izvēlētu paroli, ievērojot drošas paroles veidošanas nosacījumus. Paroli lietotājs eBankā var mainīt pēc izvēles, taču reizi divos mēnešos sistēma pieprasīs obligāti mainīt paroli. Lai lietotājs pats nomainītu paroli, sadaļā "Uzstādījumi" jāizvēlas "Mainīt pieslēgšanās paroli".

Katram lietotājam tiek piešķirts autorizācijas rīks – kodu karte vai kodu kalkulators (sākot no 2014. gada 1. jūlija - tikai kodu kalkulators). Autorizācijas rīku izmanto gan ieejot eBankā, gan parakstot darījumus. Ieejai eBankā un darījumu parakstīšanai tiek pieprasīti atšķirīgi kodi.

Kodu karte
Kodu karte ir plastikāta karte ar divdesmit četriem numurētiem autorizācijas kodiem. Katrs autorizācijas kods satur 6 ciparus. Darījumu limita maiņa izmantojot kodu karti, nav iespējama.

Kodu kalkulators
Kodu kalkulators ir ierīce, kura ģenerē unikālu, vienreiz izmantojamu paroli, ar kuras palīdzību var pievienoties internetbankai vai parakstīt darījumus. Arī pats kodu kalkulators ir īpaši aizsargāts – pirms autorizācijas koda ģenerēšanas ierīce prasa ievadīt četrzīmju PIN kodu.

Autorizācijas rīku bloķēšana
eBanka tiks bloķēta, ja trīs reizes ievadīsiet nepareizu kodu no kodu kalkulatora vai kodu kartes. Kodu kalkulators tiks bloķēts, ja trīs reizes ievadīsiet nepareizu PIN kodu. Lai saņemtu informāciju, kā atjaunot pieeju eBankai, aicinām zvanīt Kontaktu centram pa tālruni 67 959 599 (darba dienās no plkst. 9:00 līdz 17:00).

Uzmanību!
Kodu kartes vai kodu kalkulatora nozaudēšanas gadījumā lūdzam nekavējoties ziņot bankai pa tālruni 67 959 599 (darba dienās no plkst. 9:00 līdz 17:00). Ārpus bankas noteiktā darba laika Jūsu zvans tiks pāradresēts SIA "First Data Latvija", un operatori reģistrēs Jūsu ziņojumu.

Darījumu parakstīšana
Autorizācijas rīku (kodu karti vai kodu kalkulatoru) izmanto gan ieejot eBankā, gan parakstot darījumus. Ieejai eBankā un darījumu parakstīšanai tiek pieprasīti atšķirīgi kodi. Pat, ja esat atstājis bez uzraudzības savu datoru un eBankas sesija ir palikusi atvērta, citas personas nevarēs veikt nesankcionētus pārskaitījumus, jo, veicot darījumu, eBank pieprasīs autorizācijas kodu no kodu kartes vai kodu kalkulatora.

Lietotāja tiesības un darījumu limiti
eBankas lietotājiem ir iespējams noteikt dažādus pieejas līmeņus un darījumu limitus. Tāpat ir iespējams eBankai pieslēgt tikai noteiktus norēķinu vai citus kontus, kā arī noteikt šiem kontiem atsevišķus operāciju dienas limitus. Uzņēmumiem ir iespēja veidot lietotāju grupas, nosakot, ka darījumi jāparaksta vairākām personām, pirms tie tiek nodoti izpildei bankā.

Informācija par pieslēgšanos
eBankas sadaļā Informācija – Informācija par pieslēgšanos lietotājam ir iespējams pārbaudīt, vai nav notikusi nesankcionēta pieslēgšanās eBankai. Šajā sadaļā iespējams aplūkot laiku, kad iepriekšējo reizi tikuši izmantoti lietotāja autorizācijas rīki, kā arī datora IP adresi, no kura iepriekšējo reizi veikts pieslēgums eBankai. Ja rodas aizdomas par nesankcionētu pieslēgšanos, lietotājs var nekavējoties deaktivizēt pieeju eBankai.

Interneta pārlūkprogrammas drošība
Drošu datu pārraides kanālu starp datoru un banku nodrošina SSL (Secure Sockets Layer) protokols, izmantojot 128 bitu datu kodēšanas algoritmu. SSL protokols nodrošina drošu darba sesiju, novēršot trešās puses iejaukšanos datu pārraidē. Lai pieslēgtos eBankai, izmantojiet bankas mājas lapu. Pārliecinieties, ka pārlūkprogrammas adreses laukā interneta adrese sākas ar https://ebanka.danskebank.lv/

Ja Jums rodas aizdomas vai šaubas par atvērtās eBankas lapas drošību, Jūs par to varat pārliecināties sekojoši:

  • uzklikšķiet uz atslēgas piktogrammas pārlūkprogrammas augšējā kreisajā pusē pirms adrese lauka vai labajā pusē aiz adreses lauka (Internet Explorer 7, Internet Explorer 8, Safari)
  • pārbaudiet, vai sertifikāta informācija ir sekojoša: sertifikāts izsniegts: (Issued to:) ebanka.danskebank.lv, sertifikātu izsniedza (Issued by:) GlobalSign Organization Validation

Atkarībā no pārlūkprogrammas veida, sertifikāta informācijas logs var izskatīties dažādi.

Tāpat ieteicams pārbaudīt sertifikātu ķēdi, pārliecinoties, ka tajā nav starpposmu. To var izdarīt, nospiežot "Certification path" Internet Explorer programmā vai "Details" Mozilla Firefox pārlūkprogrammā.

Paroļu un kodu drošība

  • neglabājiet paroles un PIN kodus citiem pieejamā vai redzamā vietā;
  • neglabājiet kodu kartes, kodu kalkulatorus, PIN kodus un paroles vienuviet;
  • nepierakstiet PIN kodus un paroles atklātā veidā, bez šifrēšanas;
  • pieslēdzoties eBankai, izmantojiet bankas mājas lapu.

Datora drošība

  • rūpīgi sekojiet, kas izmanto Jūsu datoru;
  • aizslēdziet (lock) datoru ar paroli savas prombūtnes laikā;
  • izmantojiet jaunākos interneta aizsardzības rīkus;
  • regulāri atjaunojiet pārlūkprogrammas versijas;
  • regulāri atjaunojiet antivīrusu programmas.

Viltus e-pasta sūtījumi un zvani

  • neticiet zvaniem, īsziņām vai e-pastiem, it kā no bankas, ar lūgumu atsūtīt savu paroli vai citus identifikācijas datus;
  • neatveriet aizdomīgos e-pasta sūtījumos ievietotas saites uz mājas lapām.

Darījumu kontrole

  • regulāri pārbaudiet konta pārskatus;
  • aizdomīgu darījumu gadījumā nekavējoties informējiet banku.

Ko bankas dara, lai ierobežotu krāpniecību?

  • pastāvīgs darījumu monitorings;
  • saņemot signālu par aizdomīgu darījumu internetbankā vai ar karti, turpmākās darbības tiek bloķētas;
  • augstas pakāpes drošības standarti.

Maksājumu imports un eksports
Maksājumu imports un eksports
Danske Bank uzņēmumiem piedāvā ienākošo un izejošo maksājumu apstrādes automatizēšanu.
Uzzināt vairāk
Autorizācijas rīku lietošana
Autorizācijas rīku lietošana

eBankas autorizācijas rīku lietošanas pamācība.

Uzzināt vairāk